2017.02.03. 16:10
Kocamuri a számítógépen - Fiatalok tervezhettek játékszoftvereket
Nagykanizsa - Disznóvágással kapcsolatos játékot kellett terveziük tegnap a középiskolásoknak a Pannon Egyetem Nagykanizsai kampuszának PENdroid elnevezésű országos informatikai versenyén.
Az ötletgazda, dr. Birkner Zoltán, az intézmény igazgatója volt, aki azt szerette volna, hogy a döntőbe jutott kreatív fiatalok a kanizsai egyetem már legendássá vált rendezvényéből, a kocamuriból készítsenek érdekes, Android alapú játékokat.
- Az esemény tiszteletére egy olyan szoftvert kell készíteni, ami a játékmenetében, a történetében, a cselekményében vagy a grafikai világában a disznóvágáshoz kapcsolható - ismertette a feladatot dr. Jaskó Szilárd egyetemi adjunktus. - Nyugodtan szabadjára lehet engedni a képzeletet, az ötletek között szerepelhet olyan, hogy a disznóknak el kell ugrálniuk a feléjük repülő kések elől. De menekülő malacot is lehet üldözni, ahol a böllér pálinkák elfogyasztása után extra erőre tesz szert, sőt akár állatok is potyoghatnak az égből, s az győz, akit a legkevesebb talál el.
Komoly kihívást jelentett a verseny, ez látszik az arcokon is. Első sor, balról: Aradi Róbert, Hervai Dávid, Széphegyi Dániel. Második sor: Borovics Levente, Gábris Jácint és dr. Jaskó Szilárd Fotó: Gergely Szilárd
Dr. Jaskó Szilárd hozzátette: a középiskolások számára harmadik alkalommal írtak ki a versenyt, melyre rekordszámú, 46 csapat nevezett. Ezek közül a két online fordulóból a tíz legjobb csapat került be a döntőbe. Ez a folyamat nem csak a kvalifikációról, hanem a fejlődésről is szól, hiszen a fiatalok tanulhatnak, ehhez a programban a mézesmadzagot a játékfejlesztés jelenti.
- Amikor tizenöt évvel ezelőtt elindult a műszaki-informatikai szak a városban, arról álmodoztunk, hogy legyünk jó képzőhely, a tudást tovább tudjuk fejleszteni és az informatika valamelyik szegmenségben kiemelkedő színvonalon kutassunk - mondta dr. Birkner Zoltán igazgató. - Ez mind teljesült, a PENdroid pedig a tudásátadás viadala, ami a jövőbe mutat, hisz az itt szereplő diákok többet szeretnének elérni, mint a társaik.
Az elődöntőkből az előző évekhez hasonlóan egyetlen kanizsai csapatként bejutott a Cserháti-szakképző iskola is. Aradi Róbert, Hervai Dávid, Széphegyi Dániel és Borovics Levente alkotta egység remekül vette az akadályokat. Felkészítőjük, Gábris Jácint elmondta: a fiúk szakkörben ismerkedtek a szoftverekkel, ezért nagy megtiszteltetésnek érezte, hogy ilyen nívós, országos versenyen bizonyíthattak.
Eredmények: 1. Tokin Game (Zalaegerszegi SzC Csány László Szakgimnáziuma), 2. Uborkasoft (Békéscsabai SZC Széchenyi István Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakgimnáziuma és Kollégiuma), 3. Gamin'Masters (Fazekas Mihály Gimnázium Debrecen), 4. Cseri-droid (Nagykanizsa Cserháti Sándor Szakképző Iskola)..., 8. MZ/X (ZSZC Ganz Ábrahám Szakgimnáziuma (Zalaegerszeg), 9. Green Burger Spinners (Zalaegerszegi SzC Csány László Szakgimnáziuma).